Reklamation

For at sikre en hurtig og smidig behandling af din reklamation, bedes du læse nedstående informationer inden reklamationsskemaet indsendes. Du finder vores elektroniske reklamationsskema her

Garantien på produkter fra PT Vinduer A/S dækker:

  • Produktionsfejl på elementer, glas og overfladebehandling - indenfor garantiperioden.
  • Transportskader som meddeles PT Vinduer A/S senest 5 dage efter levering.

Garantien på produkter fra PT Vinduer A/S dækker ikke:

  • Fejlmontage, herunder:
    • Elementer, som ikke er monteret i vater og lod, samt hvor diagonalmål ikke er ens.
    • Elementer, som ikke er monteret som anvist i brugervejledning for træ eller træ/alu, under montering og fastgørelse.
    • Elementer, som kun er monteret med skum.
  • Almindelig service som : smøring, mindre afhøvlinger, samt justering af beslagdele.
  • Sliddele som : hængsler, låse, lukketøj, tætningslister m.v., der skal udskiftes på grund af slid.
  • Dug på indvendig side af ruder, som ikke skyldes fejl ved glas, men kan kan henføres til manglende ventilation.
  • Dug på udvendige side af ruder, som vil forekomme ved energiruder, dette er kun et tegn på, at ruden virker.
  • Flækkede ruder : revnede ruder vil almindeligvis være et forsikringsspørgsmål.

Frist for at indgive reklamation:

Bemærk: Ved eventuel reklamation er det vigtigt, at du venter med at montere elementet/elementerne, indtil du har fået svar på din reklamation. Hvis elementet/elementerne monteres inden, vil dette anses som en accept af elementet/elementerne. 

  • Ved transportskader og ridser i glas bedes du oprette en reklamation senest 24 timer efter modtagelse. Dette gøres via vores reklamationsskema, som du finder her. Bemærk: Billeder af skaden skal tages inden udpakning ellers bortfalder reklamationsretten. Send venligst billeder med.
  • Ved fejl og mangler bedes du oprette en reklamation inden for 8 dage, som du finder her. Send venligst billeder med.
  • Snavs og fremmedlegemer mellem glassene meddeles inden et år efter levering. Send venligst billeder med.
  • Øvrige fejl meddeles inden 5 år efter levering, for ordrer leveret inden 1/9-2013 og 10 år for ordrer leveret efter 1/9-2013.
  • Fejl og mangler i forbindelse med levering skal meddeles inden 5 dage.

Vedligeholdelse og aflevering:

  • Tætningslister og beslagdele skal rengøres for byggesnavs.
  • Oplukkelige rammer skal justeres for korrekt frigang.
  • Hængsler og lukkebeslag skal justeres til korrekt friktion og bevægelighed.
  • Bevægelige dele (ikke friktionsdele) skal smøres med egnet smøremiddel.
  • Montageskader på overfladebehandling skal udbedres inden aflevering.
  • Overfladebehandling skal vedligeholdes løbende, alt efter miljøforhold. Ved afskalning og revner, skal disse straks udbedres. Overfladerne skal i øvrigt vedligeholdes efter behov, og inden forvitring er påbegyndt.
  • Der kan forekomme små harpiksudtræk på elementerne. Når harpiksdråberne har siddet på overfladen så de krystalliseret, kan de fjernes med en let afbørstning, og eventuelt ved brug af rensebensin.

Vigtigt:

  • Sammenhold altid godkendt ordrebekræftelse med det leverede. Der kan kun være tale om fejllevering såfremt der er uoverensstemmelse mellem det leverede og ordrebekræftelse.
  • Når vi modtager reklamationskema, vil du få en bekræftelse. Vores reklamationer varetages fortrinsvist af eksternt firma, uafhængig af os.
  • Skulle reklamationen, der indsendes være uberettiget, forbeholder PT Vinduer A/S sig ret til at fakturere for dette.